miercuri, 13 februarie 2013

Educatia incotro?


Copilul meu care astazi merge cu un ghiozdan si cu carti la scoala, la sfarsitul studiilor sale va trai intr-o lume foarte diferita de a noastra, fie o lume in care informatia este covarsitoare si socanta, si atentia limitata si valoroasa, fie o lume foarte materiala si violenta.


Sunt foarte sigur ca nici unul din profesorii mei din generala nu isi inchipuia un telefon mobil sau o tableta conectata la internet atunci cand, cei mai progresisti, descopereau cum functioneaza un HC 85. Ma intreb, daca eticheta pusa lor nu ni se potriveste mai bine noua.

Pe vremea cand am vazut o caseta VHS mi s-a parut ceva fantastic, acum sunt istorie amuzanta. Imi aduc aminte cu cata uimire ma uitam la casetofonul din care se incarca BASIC pe un calculator A-mic. Astazi cred ca un cuptor cu microunde sau o masina de spalat are mai multa capacitate de procesare decat miracolul acelor vremuri.

Foarte putini dintre noi realmente au idee pentru ce lume ne pregatim copii. Si atunci, educatia cum ar trebui sa fie astazi pentru ca acei copii sa fie pregatiti pentru maine? grea intrebare...

Niciun comentariu: